torstai 6. syyskuuta 2012

Esittely

Olen tässä viimeiset pari kolme vuotta pyrkinyt keräämään jonkinlaista olutlasikokoelmaa. En pyri mihinkään jättimäiseen kokoelmaan ostamalla kaikki erilaiset lasit mitä vastaan tulee (tämäkin saattaisi olla houkutteleva vaihtoehto jos tilaa olisi) vaan olen hankkinut laseja hyvin maltillisesti. Ostoperiaatteita on ollut pääosin kolme: olen hankkinut eri muotoisia laseja ihan oluenjuontiin eli ne eivät ole pelkästään koristeena, olen hankkinut sellaisten oluiden laseja joista pidän, nämäkin ovat harvakseltaan käytössä ja lisäksi myös vanhempia lähinnä kotimaisten panimoiden laseja jos on vastaan tullut. Päätin myös tässä muutama päivä sitten ruveta keräämään Karjala-laseja. Merkki ei ole millään tavalla suosikkini oluena mutta niitä löytyy erilaisia kohtuullisen helposti kohtuu hintaan ja lisäksi merkillä nyt sentään on juuret Lappeenrannassa.

Ostospaikkana minulla on yleensä Lappeenrannan kirpputorit, muualta laseja olen hankkinut erittäin satunnaisesti. Yleensä en ole valmis lasista maksamaan kuin 1-2€/kpl ja tällöinkin lasin on oltava hyvässä kunnossa. Jossain harvoissa tapauksissa olen sitten maksanut aina 10 euroon asti. Nykyään kirpputoreilla näkee valitettavan paljon laseja joissa painatukset ovat pahasti himmentyneet eli ne on pilattu astianpesukoneessa, niistä pyrin yleensä pysymään erossa ellei sitten vastaan tule joku harvinaisempi jossa itse lasi on hienon muotoinen.

Pahoittelen kuvien heikkoa laatua, digikamerani on tullut elinikänsä päähän ja kännykkäkamera taas tekee huonoa laatua tämän tyylisissä kuvissa. Jos joskus satun saamaan paremman kameran käyttöön niin ehkä otan kuvat uusiksi.

Jos sinulla on jotain tietoa jostain lasista, esimerkiksi sen valmistusaika niin kommentoi rohkeasti, olisi mukava tietää näistä enemmän, erityisesti noista hieman vanhemmista kotimaisista. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti